HELGEN

En intensiv helg...i fredags var det bara hem och vända efter jobb, sen vidare
till Malmö och genrepet i melodifestivalen...


Kanon bra platser hade vi..


Hasse jobbade så det var jag,Filippa,Sixten och Oliver som var där...
Det var faktiskt riktigt trevligt..kan jag tänka mig att göra om..

I lördags var det sen fotbollsträning x 2, ett barnkalas för sixten, snabb runda på stan
och sen dop för lilla Svea..


Svea Ellen..


Sixten var duktig och skötte korset..


Stolt stora syster..


Fin familj och gudföräldrar..


Våra paket till svea..fina stapelbara askar och även små väskor..


SVEA
Som vanligt fantastisk god mat som Jonas och Vinke trollade fram..

Champange och goda färsk potatisar med skagenröra..


Sen blev det förrätt x 2, jordärts,tryffel och potatispure med rå lax och
en ceasarsallad med kycklingspett...


Först gudfar sen kock...


Till huvudrätt blev det lågtempererad citron och timjanfylld fläskkarre med
ärtrisotto och vinägerkokt fläsk och grönsaker..
Och ja det var precis lika gott som det låter!!


Kusinerna väntar på melodifestivalen...


Och såklart en tårta till kaffet...
En super trevlig dag med fantastisk mat och en jätte duktig Svea som
nästan sov sig igenom sitt dop..

I dag söndag blev det att köra barnen och Oliver till väla, handla mat, inom Miomöbler
ut och gå en runda i solen, städa och sen bjuda in grannarna på lite enkel fika...
Till kvällsmat blev det en smarrig bolognese och ett glas rött..det var jag värd!
KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0