PÅSKEN

Nu sover resten av familjen och jag försöker få ihop ett
nytt inlägg..
Har varit full rulle i påsk men roligt har det varit..träffat en massa
trevliga människor och ätit massa gott...

Vi började med att påskpynta tidigare i veckan:


Vi dekorerade påskriset med vita och gråa fjädrar...


Planterade gräs...


Satte fram lite påskpynt här och var och till sist så:


målade vi ägg...

Påsken började sen med en överraskningsfest för Jocke som
fyllde 35..


Lite överraskad men han hade nog lite på känn...


Folket börjar samlas...


Välkommsdrink...


Mest tjejer...var har killarna gömt sig...


Dom snackar väl fotboll i någon hörna...

   
Sen blev det en fantastisk italiens buffe som Christine fixat..


Gott var det...


Lugnet före stormen....

   

Sen började FESTEN.....

   

En jätte trevlig fest...som slutade med att vi såklart var sist hem..
(ps är det någon som kommit med på bild som inte vill så säg till
så tar jag bort dom..)

Sen fortsatte påsken med fotbolls match för Filippa på förmiddagen efter
(inte så pigg då..)
Men dom vann i alla fall med 5-0, så då piggnade man till och där efter blev det
storhandling på Maxi..
Körde ut till mamma och pappa för lite påskfirande på kvällen..


Sötaste påskgumman Elvira....


Hon fick påskägg av oss med jeansväst och grodleksak...

   
Jag hade erbjudit mig att baka en kaka och ta med, men jag varken
hann eller orkade, så i bland är det skönt att det finns att köpa...


På påskaftons morgon hade misnsann påskharen varit här med
varsitt påskägg till Filippa och Sixten...inget till mig...


Var hemma och fixade och grejade lite under dagen,satte bla
upp en ny hissgardin i köket,
Strålande sol så vi premiär grillade på lunchen...


En annan dag i påsk så firade vi Jocke (igen) 35 år och Ebba som fyllde
1 månad....


Då hann jag minsann både göra påskbuffe och påsktårta....
En mysig påsk har vi haft det hela familjen, eftersom även
Hasse varit ledig...Skönt att vara alla tillsammans och bara mysa..
KRAMIS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0