MACARONS

Ni vet ju att jag gillar Leila Lindholm, och nu har det ju börjat
nya avsnitt av Leila bakar igen, och tidigare i veckan gjorde hon
macarons...


MACARONS (en sorts marängkakor med fyllning)

Är dom inte underbart fina...
Direkt kom jag ju på att: klart jag ska baka sådana..
Men är dom goda? Hur smakar dom?

Men så igår när jag var och hämtade ut ett recept (mot min och
sixtens förbannade hosta) på apoteket så gick jag förbi cafe schiller...
Och gissa... vad dom sålde där:


Macarons såklart... var ju tvungen att köpa med hem..
En i varje färg: gul=citron/choklad, grön=pistage, brun= choklad
och rosa=hallon....
Skar upp dom i småbitar så att alla i familjen fick smaka..
Var dom goda då?
Nej.. inte speciellt... jag tyckte väl dom var ok, men ingen annan i
familjen gillade dom...
Men jag ska ändå prova baka dom någon gång bara för att dom är så fina...
KRAMIS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0