PÅSKRIS

Började tidigt i morse (6.20) sen hade vi på min avd lite planering
inför utvecklingssamtal...
Då satt vi nere på espresso house i stan, planerade och åt scones..
Sen tog jag en timme komp och hann gå en snabb runda på stan...
Så mycket fina vårkläder...och skor...
Har haft ett par skor från zebra (ett par ash) i 2 år...jag har nästan använt dom
dagligen då jag aldrig haft skönare (och snyggare) skor...
Men nu i höstas så gick det hål genom sulan...snyft snyft..
Har letat på nätet och överallt efter ny..men icke sa nicke...
Härom dagen beklagade jag mig för Jessica..och då säger hon att dom finns
 på zebra igen i vårens färger...


Nu är dom mina...

Nu hade dom ju då kommit in i en sommarvariant också..låga vita med
stjärnor på sidorna...
Hade så svårt att välja..vill ha båda...jag la undan det andra paret några dagar
men..tyvärr är dom för dyra...

Hämtade sixten och en kompis på dagis, fikade(inte jag för jag var proppmätt
efter sconesen..)
Sen gick jag ut i solskenet och räfsade fram löv under buskarna(1 1/2 svart
sopsäck)
Planterade lite penseer i krukorna..


Nu börjar man känna på riktigt att det är vår...


Vita små penseer... somrigt...


I krukan på bordet har jag olika rosa...


Nu till helgen ska jag och barnen plantera lite smultron och krasse...
Det går lättare med nya fina trädgårdshandskar...typiskt bara att jag inte
hittade dom när jag höll på och plantera....


Satte påskfjädrar i påskriset, i år blev det gråa...


Ett fint påskägg som jag fick av Eva och Marie på jobb...


I går kväll hjälpte jag barnen att göra deras påskägg,Sixten ville ha blått
och Filippa vitt...
Men dom får dom ha på sina rum...

Jobbar som vanligt i morgon men sen blir det lite myspys...
Hasse jobbar mycket i helgen men är ledig i morgon kväll...
Barnen ska sova hos Jocke och Kristine..
GLAD PÅSK..
KRAMIS

Kommentarer
Postat av: vintageretroprinsessa

snygga :)

Vår fräsha :)

2009-04-08 @ 21:42:23
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Jennie

Snygga! Undrar om inte nån fyller år snart? Haha :)

2009-04-09 @ 08:10:58
URL: http://jenniebengtsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0