UTVECKLINSSAMTAL & SUSHI

Nyss hemkommen från utvecklingssamtal på Sixtens förskola,
alltid lite spänd på vad dom ska säga, dom brukar säga att sixten
är lite blyg och tyst men att det börjar bli bättre...
Men denna gången var allt positivt, han är duktig, koncentrerad, snäll,
hjälpsam,empatisk mm...
Kul att höra att man har duktiga barn...

Lite kaos i morse när alla ska iväg och Filippa upptäcker att det är punka
på hennes cykel..som tur är hade jag inte hunnit köra så det var bara till att
slänga sig i bilen och lämna henne i skolan precis när det ringde in...
Sixten fick vi lämna på vägen tillbaka i pyjamasen!!

Men han skulle faktiskt ha pyjamas på sig på dagis idag så det var inte så att
vi glömt att ta av den..Det var pyjamasparty hela dan på dagis...
Även fröknarna hade pyjamas i morse...strongt!

I kväll jobbar Hasse och barnen ska få korv och makaroner och jag har handlat
en paket sushi..mums..


Ibland blir jag dösugen på sushi och ibland kan det gå veckor när jag inte alls
är sugen...

Idag kom min favorit tidning i brevlådan, nya Family living, jag har lite tidningsdille
och älskar mode,skvaller,rese,inrednings,mat och hälso tidningar och brukar
prenumera på en hel hög, men nu har faktiskt Linda gått och blivit lite ekonomisk
och sagt upp alla utom just family living...
Den har ju allt det jag gillar som:mode,mat,resor,kändisar och inredning...


Nya numret av family living kom i brevlådan idag...

Ikväll tänkte jag mest ta det lugnt, städade i går så att här är fint nu när
helgen närmar sig...tvättar sängkläderna nu och ska bädda nytt i sängen
men annars är här rätt fint...skönt..

Helgen blir nog rätt lugn också, har lovar Filippa en shopping runda på stan
i morgon eftermiddag, hon vill ha ett par cheep monday jeans...
På kvällen har vi inget planerat förrutom tacomys..
På lördag blir det kalas hos Jennie och Jonas på eftermiddagen( efter Filippas dans)
och ingen tidig fotbollsträning på lördag morgon, den har litet uppehåll nu innan
inomhus träningen drar igång..
Och söndag har vi än så länge inget planerat så då tänkte jag rensa i barnens
klädkammare, hjälp vad mycket kläder som blivit för små..
Mina kläder har också blivit för små...måste krympa i garderoben..Eller inte??
KRAMIS


Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh det såg gott ut med sushi, jättelängesen jag åt det, kan hända det blir en sån på vägen hem idag kanske.



Sidan jag gjorde de där streckkoderna på är förresten www.barcoding.com/upc/

2008-10-16 @ 18:31:05
URL: http://jenniebengtsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0