MELODIFESTIVALEN

Jag måste erkänna att jag gillar faktiskt melodifestivalen..
Och i dag skulle ju låtarna till 2009 års melodifestival presenteras,
dock ej artisterna utan bara låtskrivarna..
Det var ju rätt många kända namn om man säger så:


Lili & susie,Emilia,Alcazar,Ingela "pling" Forsman, Alexander Bard,
Ola Svensson,Sarah Dawn Finer,Caroline of ugglas, Måns Zellmerlöv.
Jennifer Brown och Martin Stenmarks brosa..

Mycket disco/slager låter verkar det som...
Många gillar inte att det är så utdraget med deltävlingar och så men jag blir bara
lycklig av att det är många gånger...
Men den stora eurovision song contest kan jag nästan vara utan...
för många länder, för tråkiga bidrag,för liten chans för sverige att komma "långt".
Nej det är den svenska melodifestivalen jag diggar, men sen gillar jag ju faktiskt
svenska artister överhuvudtaget:Ark,Winnerbäck,sounds,Olle Ljungström mfl.

För någon helg sen hade dom ju faktiskt melodifestival kväll på  tivoli. www.thetivoli.nu
men det var en melodifestival-förening som hade hyrt in sig, så det var en inhyrd fest
och inte för allmänheten och där var artister som:Bransta-glenn, Dan Tillberg,
Jessica Folker och alsazar-barbados- magnus och även champang safari..
Alla hade dansat på borden och det är inte så konstigt, jag kan inte heller
sitta still när det är slager...
KRAMIS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0