MATAKUTEN

Såg ni matakuten igår??
Bert Karlsson är upprörd över hur dålig skolmaten är..
Han har nu samlat ihop 3 st kockar för att undersöka saken på 3 olika skolor.


Kockarna Melker, Paul, Carola och Bert Karlsson...

Fy det var inget roligt program att se...bara en massa hel och halvfabrikat
överallt..
På en skola lagade 4 st "mattanter" mat till 1600 elever..Hur går det ihop?
Enligt en undersökning så äter endast 10% av alla 15 åringar i Sverige grönsaker
varje dag!! Skämtar dom!!
Inget som dom lagade såg aptitligt ut...och ingen hade någon kunskap om mat
verkade det som...
Inga färska råvaror alls...bara citron på flaska och vitlök i burk...
Nu ska kockarna ha till uppgift att se om man kan laga godare och nyttigare
mat för samma peng...
Dom hade ju inte precis mattanterna med sig....dom var mest sura för att där kom
någon och styrde och ställde...
Det värsta är att vi har skolmat på mitt jobb sedan augusti månad och maten är faktiskt
helt okej, men dom har sista veckan dragit ner på grönsaker i vår kommun och nu
serveras morot och vitkål varje dag!!
Men efter detta programmet så vet jag ärligt talat inte om jag vill äta mer på jobb..
Vad är det vi stoppar i våra barn varje dag...
Nu känns det ännu viktigare att dom får nyttig mat hemma med mycket grönsaker...
KRAMIS

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag såg också det programmet och det känns onekligen skrämmande. Jag har ätit på barnens skolor några gånger (Allerum och Maria Park). Då har det varit helt ok mat, alltid två olika rätter samt en stor salladsbuffé +knäckebröd + fil och flingor som alternativ. Men det finns säkert massor att göra där och lite mer pengar till maten hade inte skadat.



Kram Nina

2008-10-08 @ 10:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0