FISKGRATÄNG

Måndag igen...
Filippa var på tennis efter skolan(hoppas det gick bättre för henne än
vad det gjorde för Hasse i går, då det slutade både med förlust och
söndrigt rack...)
Sixten följde med en kompis hem och jag handlade och lämnade in
Filippas cykel på lagning då den har punktering igen..


Handlade lite nya fräscha örter till köksfönstret...

Hemma igen och matlagning på schemat...
Var duktig och lagade fiskgratäng, vi är alldeles för dåliga på att äta fisk,
jag är inte jätte glad för fisk själv och barnen gillar mest fiskpinnar och
lax...
Men i dag skulle jag göra mig till och laga fiskgratäng...


Kummelfile,potatismos och god sås...


Morötter är lika gott som godis...kanske inte riktigt...men nästan...

Fast tyvärr så gillade inte jag och sixten fiskgrätängen...
Här gör man sig till och så gillar man inte det ens själv..
Filippa var duktig och åt mycket...

Hasse och Björn var och vinterbadade och bastade och kom hit och käkade,
jag varnade dom för att maten kanske inte var så god, men Björn åt ialla
fall upp allt på tallriken...men han vågade kanske inte annat...

Vi fick slå till med en efterrätt för att bli mätta..


Fruktsallad,glass och nogatsås....

Nu kollar Hasse och Björn Örebro-HIF på tv och än så länge står det 0-1..

Ikväll blir det matakuten på tv och jag tycker det är så vidrigt att jag from i dag
har slutat äta på jobb eftersom det är skolmat vi får...
Tänkte numera bara äta soppa,sallad eller typ fil till lunch, vi äter ju alltid lagad
mat på kvällen så något lite lättare på lunchen är nog inte fel...
Sen ska jag ta tag i min träning igen, inspirerade grannen i går till att börja
slutade med att jag blev laddad själv...
Hon ska på introduktion på torsdag och sen smäller det...
Sen är vi redo för beach 2009, eller hur Jenny??
KRAMIS


Kommentarer
Postat av: Jenny granne

Kan vi vara redo för beach 2009?

Vet inte det riktigt, sommaren känns plötsligt så skrämmande nära....

Men vem vet, vi kommer kanske där som två slimmade badbrudar..... eller INTE.

I guldbikini och högklackat (internt skämt)!

Hoppet är det sista som överger en, brukar man väl säga?!

2008-10-21 @ 15:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0