EBBAS FIK

Äntligen börjar fredagslugnet infinna sig, stressade från jobb, kom
på halvvägs hem att jag glömt mobilen, bara att vända och köra tillbaka
och till saken hör att jag gjorde detsamma igår...tröttsamt!

Hämtade barnen, inom systemet och köpte en skumpa till ett visst kalas
i morgon, handlade mat och iväg in till stan igen för lite shopping med
barnen..
Hade lovat Filuippa ett par cheap monday jeans, provade ett par på "tretton"
men hon gillade faktiskt inte dom, hon tyckte dom var för långa och lite
för stora, jag tyckte dom satt cool på henne med lite häng..
Men bra att hon säger vad hon tycker och inte bara vill ha dom för att
det är rätt märke..

Gick rakt över gatan och in på www.ebbasfik.se  för en mysig fika..


Sixten och Filippa utanför Ebbas fik..


Inte dom små kakorna precis, Filippa tog en schackruta, sixten en
dammsugare och jag en pecannötspaj..mumsfillibaba...

Satt och fikade och tittade på den coola 50-tals inredningen när vi fick se
farfar(som tyvärr inte är i livet längre..) på väggen ovanför oss...
Skönt att veta att han har koll på oss...


Farfar när han spelade i HIF på 50-talet, längst upp, andra från höger...

Gick vidare till buttricks, mycket skojigt men faktiskt mest skit, vidare till
HM, där barnen hittade varsitt par svarta jeans..


Barnen vill faktiskt inte ha sånt som alla andra har, skönt att dom kan stå emot
"grupptrycket" , inte för ingen annan har jeans från hm, men att Filippa då inte
ville ha cheap monday för att hon inte gillade dom, och jag såg en dö fräck
pyjamas till sixten en  röd typ ferreri stil och med blixten  mac queen  på som
en formel 1 dräkt typ...fattar ni?
Men den ville han inte ha för den hade 3 pojkar haft på pyjamaspartyt på dagis
igår...så coolt att dom inte vill ha det som alla andra har, själv ville  jag bara ha
det som alla andra hade när jag var liten(och vill väl till stor del om jag ska vara
ärlig fortfarande ha!!)

Inom br och köpte någon ritsak till barnen som man kan göra fina mönster med,
och sen inom Lindex där jag handlade ett par fina strumpor till mig,har nog fått
lite strumpdille...


Fina knästrumpor...

inom blomsteraffären och köpte lite fina liljor till bordet inför helgen...



och en fin röd  gerba att matcha handdukarna med i badrummet...



Sen fick vi äntligen köra hem igen, helt slut alla 3..
Hem och laga ............just det ........tacos.........
Herregud, känns som om vi äter tacos varje fredag..
Precis som alla andra.......



Trevlig helg på er alla önskar familjen tacos...
KRAMIS

Kommentarer
Postat av: Dagis-Karin

"Hämtade barnen på dagis" ...hmn ..jag har absolut för mig att det var din duktiga dotter som hämtade sin bror ...råkade komma förbi när hon hjälpte Sixten av med regnkläderna. Duktig tjej - och så lik hon har blivet Hasse!

Trevlig helg på er. Kram.

2008-10-18 @ 10:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0